19 april 2021

LICHT door de ogen van Hanneke Koppers

Ter ere van 6 jaar LICHT vroegen we een interimmer en opdrachtgever van het eerste uur naar hun ervaringen met LICHT. Waterschap Aa en Maas was de allereerste klant van LICHT. Hanneke Koppers was daar de opdrachtgever, en Brigitte Verhelst-Moonen de eerste interimmer. Zij delen hun ervaringen met LICHT als kersvers bedrijf en vertellen hoe ze nu nog samenwerken.

Hieronder lees je de ervaringen van Hanneke. Op deze pagina vind je het interview met Brigitte.

Een vliegende start
Hanneke Koppers, directeur communicatie bij Eindhoven University of Technology

‘In 2015 werkte ik bij Waterschap Aa en Maas’, vertelt Hanneke. ‘Stefanie kende ik al jaren, nog vanuit haar tijd bij USG Capacity. Ze vertelde me dat ze voor zichzelf begon, samen met Maartje. Wij waren bij het waterschap toevallig net op zoek naar een communicatieprofessional. Die hebben we toen via LICHT gezocht.’

‘Een eerste klant hebben is fijn. Dat doet iets met je moraal.’

Duwtje in de rug
Niet iedereen zou zomaar in zee gaan met een gloednieuw bedrijf, maar Hanneke twijfelde daar eigenlijk geen moment over. ‘Ik vind het heel knap als iemand zijn droom najaagt. Een gat in de markt zien en daarin springen, dat is bewonderenswaardig en verdient steun. Als je tegen iemand zegt ‘ik werk graag met je samen’, dan moet je dat ook doen als iemand voor zichzelf begint. Niet alleen met een grote naam van een bureau erachter. Een eerste klant hebben is ook fijn. Dat doet iets met je moraal. Ik gunde Stefanie en Maartje een vliegende start.’

Net dat beetje extra
‘Ik denk dat ik ook toen al onder de indruk was van hun kennis van de markt, hun zicht op wat ik nodig had en hun goede netwerk’, vervolgt Hanneke. ‘Het samenwerken gaat altijd heel soepel en makkelijk. Ook die eerste keer al. Ik vind het zo knap hoe ze telkens met kandidaten op de proppen komen die echt heel goed passen. Professionals die net wat breders brengen, of juist meer verdieping bieden dan je uit reguliere sollicitaties zou halen. LICHT heeft mensenkennis én verstaat het communicatievak. Dat is een waardevolle mix.’

‘Ze snappen wat voor type ik ben, hoe ik mijn afdeling aanstuur en wat ik daarvoor nodig heb.’

Warme contacten onderhouden
Hanneke ging van het waterschap naar de Eindhoven University of Technology. ‘Daar werk ik ook met LICHT samen, zowel voor interimmers als vaste krachten. Ik vind het fijn dat ze mij goed kennen. Ze snappen wat voor type ik ben, hoe ik mijn afdeling aanstuur en wat ik daarvoor nodig heb. Ik heb ook een aantal collega’s die via LICHT weer op een andere plek aan het werk zijn gegaan. Stefanie en Maartje houden goed bij wie waar zit en waar mensen zich naartoe bewegen. Zo houden ze nauw contact met hun netwerk, ook als er geen vacatures zijn. De betrokkenheid is heel hoog.

Goed voor mijn netwerk
‘Netwerken is ook een van de grote talenten van Maartje en Stefanie. Ik vind het leuk om te zien hoe ze dat doen met hun LICHT- en SCHITTER-sessies. Een mooie verdieping waarmee ze het belang van het communicatievak hooghouden. Ik heb er zelf ook profijt van. Dankzij hun LICHT-sessies ken ik veel hoofden en directeuren marketing en communicatie uit de regio. Het is goed voor hun netwerk, maar ook voor dat van de deelnemers. Een slimme zet, die vast zakelijk zijn vruchten afwerpt!’

Lees ook het interview met Maartje en Stefanie.

Ik zoek een professional