Hoi! Ik ben Fleur
Interim marketing & communicatieadviseur | Gestructureerde aanpakker | Schrijver met scherp oog voor eenvoud
Lees meer en meld je aan voor de webinar op 2 december om 10:00
Mijn naam is Fleur Verberne en ik werk ruim twee jaar bij LICHT als interim communicatieprofessional. In deze rol krijg ik de kans om steeds weer ‘even in de keuken’ te kijken bij bedrijven. Zo leer ik veel over mezelf; over wat ik leuk vind binnen het communicatievak en waar ik mij verder in wil ontwikkelen. Schrijven is daar een onderdeel van.
Toen ik bij Please werkte sparde ik vaak met de juridische afdeling. Naar klanten of medewerkers van klanten (werkgevers en medewerkers van werkgevers) moesten we vaak moeilijk begrijpbare taal communiceren, zoals over wet- en regelgeving. Ik gebruikte mezelf meestal als referentiekader. Als ik het écht begreep dan had ik de juiste woorden gevonden en was het een eenvoudig te begrijpen stuk geworden. Dit deed ik in nieuwsbrieven, maar ik zocht ook naar andere manieren om de doelgroep te bereiken, denk aan geanimeerde video’s of whitepapers. Ook heb ik ervaring bij het schrijven van artikelen of teksten voor op website, het maken van uitnodigingen en het uitwerken van een script. Dit laatste deed ik meerdere keren tijdens mijn opdracht bij het Summa. Door middel van video’s lichtten we verschillende opleidingen uit voor potentiële studenten. Ik achterhaalde bij de docenten en huidige studenten wat de opleiding inhield; waarom kozen studenten voor deze opleiding en wat maakte de opleiding interessant of uniek.
Ik werk planmatig en houd overzicht. Zo vind ik het dan ook fijn om te werken met een contentkalender of planning. Zo kan ik – zelfstandig, maar ook samen met het team – vooraf goed nadenken over het moment, de doelgroep en de inhoud van de content. Daarnaast heb ik ervaring met diverse e-mailingssystemen en test ik graag wat ik doe. Door te kijken naar de cijfers, maar ook door bijvoorbeeld A/B testen uit te voeren bij de nieuwsbrieven.
Interim Marketing & Communicatieadviseur
Steeds weer een kijkje nemen ‘in de keuken’ van verschillende organisaties. Elke nieuwe opdracht betekent een andere omgeving, nieuwe mensen en andere manieren van werken. Als interimmer leer ik daar ontzettend veel van. Het scherpt mijn blik en helpt me te ontdekken wat echt bij mij past én wat niet.
Tekst, content, interne communicatie, planning en organisatie. En vooral: werken aan projecten die helderheid brengen. Voor doelgroepen, voor collega’s en voor de organisatie als geheel.
Je vindt me met mijn neus in een boek, op pad met vrienden of aan de slag met een nieuw idee. Ik ben nieuwsgierig, leergierig en altijd op zoek naar wat beter kan. Die drive neem ik overal mee naartoe.
“Complexe materie begrijpelijk schrijven, daar krijg ik energie van. Om dit te mogen doen voor een voor mij (gedeeltelijk) nieuwe branche: nóg meer energie!”
Business Consultant