Reacties LICHTsessie 3 maart

Afgelopen donderdag 3 maart vond onze LICHTsessie plaats, om met maar liefst vijftien directeuren communicatie te sparren over de rol die de communicatie afdeling binnen een organisatie heeft.
Lees hier de ervaring van de deelnemers:

Judith Jansen (Manager Communicatie en Marketing bij Amphia Ziekenhuis):
Wat een interessante middag was het op een inspirerende locatie in Eindhoven. Samen met collega vakgenoten uit de Zorg, Onderwijs, en Overheid nadenken over de ‘Why’ van de eigen afdeling. Klinkt abstract, maar doordat er alle ruimte was voor praktijkvoorbeelden werd het al snel tastbaar en bruikbaar. In de hectiek van alledag en de dynamiek van de zorgsector, is het in ons ziekenhuis niet altijd makkelijk om die stap terug te doen en vanaf een afstandje naar alle strategische en tactische marcomvraagstukken te kijken. Terwijl je diep van binnen weet dat als je dat wel doet, het eindresultaat aan kwaliteit wint. Tijdens de LICHT sessie was daar nu alle gelegenheid voor. Met als gevolg dat ik aan het begin van de avond met een ‘achterbak’ gevuld met nieuwe inzichten en kennismakingen weer naar Breda ben gereden.

Marc Lamers (Corporate Directeur Communicatie en Marketing bij Wageningen University):
De LICHTsessie heb ik ervaren als een leuke bijeenkomst. Ik vond het interessant om eens om tafel te zitten met mensen met een vergelijkbare achtergrond uit een zelfde omgeving. Maar het is zeker ook interessant om met mensen te sparren die in een andere branche actief zijn in  het vakgebied.  Zelf kom ik uit het onderwijs, maar ik herkende ook een aantal ingebrachte punten van mensen uit de zorg en de overheid. Het leukste van deze sessie vond ik dat je behalve jezelf ontwikkelen ook kennis in kunt brengen voor anderen. Maartje en Stefanie namen tijdens deze sessie een mooie rol in, waarbij ze vooral de deelnemers zelf het podium gaven. De kennis komt dus heel duidelijk uit de groep.