MECC Maastricht – Digital Marketing Manager (40u p/w) – Maastricht

Introductie

We go ‘beyond boundaries’

De kracht van MECC Maastricht is ondernemerschap. Kansen zien en daarop inspelen. Risico’s durven nemen. Flexibel zijn en ons businessmodel aanpassen aan een veranderende wereld. Voorop lopen en onze concurrentie altijd een stap voor zijn. En last but not least: onszelf continue uitdagen om die extra stap te zetten waarmee we de verwachtingen van onze klanten en bezoekers overtreffen. Want dát is waar het team van MECC Maastricht het verschil maakt.

Dit jaar openen wij na een grondige upgrade en uitbreiding bovendien ons compleet vernieuwde state-of-the-art congrescentrum en staat de agenda weer vol met (internationale) beurzen, congressen en evenementen. Kortom: wij maken ons klaar voor de toekomst en hebben er zin in. Jij ook?

Organisatie

De afdeling Marketing & Communication van MECC Maastricht bestaat uit professionals met elk hun eigen talent. De afdeling is verantwoordelijk voor de positionering van MECC Maastricht als internationale, multifunctionele evenementenlocatie, het creëren van brand awareness en het versterken van het imago van het merk MECC Maastricht, onze eigen beurzen en onze services. Zowel online als offline.

Onze belangrijkste klanten zijn de commerciële afdelingen van MECC Maastricht: Exhibitions (eigen beurzen) en Business Development. Daarnaast bieden wij continu marketingondersteuning aan onze externe klanten. Ter uitbreiding van ons team zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Digital Marketing Manager.

Functie

Als Digital Marketing Manager ben jij dé specialist op het gebied van digital marketing en daarmee de inzet van online media. Van online marketing strategie tot datagedreven adverteren, van digitale brand engagement tot platform optimalisatie. Allemaal met als doel onze (potentiële) klanten en bezoekers zo effectief mogelijk online te bereiken en te activeren op alle relevante kanalen. Je werkt hierbij nauw samen met de Marketing & Communication Managers, de Social Media Specialist en met de collega’s van de afdelingen Exhibitions en Business Development. Naast een stevige adviesrol, ben je ook deels verantwoordelijk voor de uitvoering van het digital marketing beleid. Tot je werkzaamheden en verantwoordelijkheden behoren onder andere:

  • Bepalen en uitvoeren van de digital marketing strategie van MECC Maastricht en de eigen beurzen met als doel de impact te maximaliseren
  • Ontwikkelen, monitoren en optimaliseren van online en e-mail marketing campagnes
  • Analyseren van gebruik(er)sdata en inzichten vertalen naar effectieve campagnes en lead en conversie flows
  • Verder ontwikkelen van de digital marketing strategie en online marketing kanalen in samenwerking met externe bureaus
  • Ontwikkelen en optimaal laten functioneren van alle digitale platforms van MECC Maastricht en de eigen beurzen
  • Coördinatie en begeleiding van online ticketing en/of registratie voor eigen beurzen
  • Optreden als adviseur en/of projectleider bij diverse projecten als het gaat om online innovaties

Functie-eisen

Als Digital Marketing Manager neem je een commerciële, datagedreven, zelfstandige en ondernemende persoonlijkheid mee. Je streeft steeds weer naar de beste oplossing en durft de lat hoog te leggen. Je hebt passie voor je vak, dat draag je ook uit en daarmee enthousiasmeer jij je omgeving.

  • Je beschikt over HBO+/WO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in een vergelijkbare rol
  • Je beschikt over uitgebreide kennis en ervaring met digital marketing, waaronder SEA, SEO, affiliate marketing, display marketing, e-mail marketing, market automation, analytics, a/b testen en b2c en b2b marketing
  • Je bent en blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in het vak en volgt de media
  • Je kunt marketingeisen naadloos vertalen naar digitale oplossingen
  • Je denkt en handelt proactief en resultaatgericht, neemt eigen verantwoordelijkheid en zoekt altijd naar creatieve oplossingen die waarde toevoegen
  • Je weet precies wat onze klanten nodig hebben, zelfs als ze er niet expliciet om vragen
  • Je hebt een kritisch/analytische houding en verdiept je in vraagstukken alvorens je een advies uitbrengt
  • Je bent energiek, blinkt uit in het overtuigen en inspireren van anderen en weet draagvlag te creëren voor jouw ideeën
  • Je identificeert je met onze kernwaarden klantgericht, ondernemend, persoonlijk, professioneel en flexibel
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar

Aanbod

Wij bieden een uitdagende en zelfstandige functie in een dynamische werkomgeving waarin je veel contacten legt en waar geen dag hetzelfde is. Naast marktconforme primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder een laptop, mobiele telefoon, reiskostenvergoeding, deelname aan het pensioenfonds, korting op collectieve zorgverzekering, voordeliger sporten via bedrijfsfitness en toegang tot veel leuke evenementen) werk je in een gemotiveerd, ervaren en collegiaal team in een informele werksfeer.

Inlichtingen en sollicitatie

MECC Maastricht – Digital Marketing Manager (40u p/w) – Maastricht
Leontine Kamps
T. +31 (0)6 24 37 45 42
E. leontine@ditislicht.nl