Manager Interne Communicatie – 32u – Universiteit Maastricht – Maastricht
In het kort
Voor de afdeling Marketing en Communicatie (M&C) van de Universiteit Maastricht zoeken wij een Manager Interne Communicatie. Een volleerd communicator die een sterk intern communicatiebeleid weet neer te zetten en uit te voeren, ter bevordering van een hechte UM-community.
De functie
Een hechte UM-community is ons veel waard. Effectieve, efficiënte en betrouwbare verspreiding van informatie speelt daarin een cruciale rol. Het is jouw taak als manager interne communicatie goed te luisteren naar onze community (met name medewerkers) en op basis daarvan een sterk intern communicatiebeleid op te tuigen. Je maakt vervolgens de vertaalslag naar boodschappen en dialogen, en ontwikkelt en implementeert een infrastructuur die onze medewerkers op effectieve wijze met elkaar verbindt. Daartoe breng je uiteenlopende interne communicatielijnen bij elkaar en stem je deze op elkaar af. Ook ben je ‘product owner’ van het interactieve intranet van de UM en ben je verantwoordelijk voor de structurele doorontwikkeling daarvan.
Wat ga je doen?
- Je bepaalt (mede) de strategische uitgangspunten van het corporate communicatiebeleid en vertaalt deze, samen met de collega’s uit het team, naar een intern communicatieplan.
- Je bent ‘product owner’ van het interactieve intranet van de UM en verantwoordelijk voor de doorontwikkeling daarvan.
- Je zorgt voor afstemming van en tussen de diverse interne communicatieadviseurs/-middelen/-activiteiten binnen de universiteit en de verschillende eenheden.
- Je adviseert zelfstandig over UM-brede of werkeenheid-gerelateerde interne communicatietrajecten, ook op bestuurlijk niveau.
- Je ontwikkelt interne communicatieprogramma’s envoert interne communicatietrajecten uit.
- Je levert waar nodig redactionele bijdragen.
- Je evalueert interne communicatietrajecten/programma’s.
- Je treedt op als voorzitter van een universiteit-breed intern communicatieoverleg.
De organisatie
De Universiteit Maastricht (UM) staat bekend om haar unieke innovatieve en probleemgestuurde onderwijssysteem (PGO), dat wordt gekarakteriseerd door een kleinschalige en studentgeoriënteerde benadering. Het onderzoek aan de UM is multidisciplinair en thematisch van aard, en vindt geconcentreerd plaats in onderzoeksinstituten en schools. De UM heeft op dit moment bijna 22.000 studenten en circa 5.000 medewerkers. Door het sterk internationale karakter is een groot deel van zowel studenten als medewerkers afkomstig uit het buitenland. De UM heeft zes faculteiten:
- Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
- Faculty of Law
- School of Business and Economics
- Faculty of Science and Engineering
- Faculty of Arts and Social Sciences
- Faculty of Psychology and Neuroscience
De ‘shared’ afdeling M&C verzorgt een breed pakket aan activiteiten. De afdeling doet dit in nauwe samenwerking met de facultaire communicatieteams en de communicatiemedewerkers in de servicecentra. De werkzaamheden worden verricht door vijf teams: Corporate Communicatie (intern en extern), Redactie, Marketing & Recruitment, Events en Digitale Innovatie. Het werk is adviserend, uitvoerend en verbindend van aard. Positionering en community building zijn centrale thema’s. Daarbij is de kanteling naar een betere balans tussen offline en online ingezet, maar moet deze beweging worden versterkt en versneld.
Als manager interne communicatie ben je meewerkend voorman/vrouw van de groep Corporate Communicatie. Je bouwt met een klein intern communicatieteam (4 personen) aan een hechte en veilige community voor UM-medewerkers.
Dit breng je mee
Je bent een stevige persoonlijkheid met gevoel voor verhoudingen, kunt je goed inleven in anderen en overtuigt makkelijk. Je toont initiatief, bent enthousiast en kunt werken onder druk en jewerkt graag en goed samen in een team. Je hebt inzicht in de samenhang van onze (digitale) middelen en de communicatiestrategie / branding van de universiteit. Ook ben jeop de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van community management en zet deze kennis actief in. Je vindt makkelijk je weg in diverse webtoepassingen en cms-en. Je beschikt over uitstekende schrijfvaardigheden en kent de basis van webrichtlijnen en toegankelijkheid.
Ook neem je mee:
- Hbo- of wo-opleiding op het terrein van communicatie
- Minimaal 6 jaar relevante werkervaring
- Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels.
Dit bieden wij jou
- Een dienstverband voor bepaalde tijd van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.
- Een salaris in schaal 11 van de cao-NU (maximaal € 5.439,- op fulltime basis)
- In aanvulling op het maandsalaris zijn een 8% vakantie-uitkering en een 8.3% eindejaarsuitkering van toepassing.
- Flexibele werktijden
- Veel verlofdagen (232 vakantie-uren per jaar bij een fulltime aanstelling en de mogelijkheid om 2 uur per week extra te werken om maar liefst 96 extra vakantie-uren op jaarbasis te hebben)
- Extra feestdagen zoals carnavalsmaandag en –dinsdag, goede vrijdag en Bevrijdingsdag
- Een goede pensioenregeling
- Mogelijkheid tot thuiswerken waarbij een thuiswerkplek gefaciliteerd wordt
- CAO á la carte
- De arbeidsvoorwaarden van de Universiteit Maastricht zijn grotendeels vastgelegd in de CAO Nederlandse Universiteiten. Daarnaast gelden lokale bepalingen, specifiek voor de UM.
Solliciteren op deze vacature
