LICHT en Happy Idiots werken Samen Voor Eindhoven

EINDHOVEN | Intermediair LICHT en online marketingbureau Happy Idiots zetten 2 november aanstaande hun professionele skills in voor Samen Voor Eindhoven. Een deel van de High Tech Campus wordt voor één dag omgetoverd tot ‘Pro Bono Lab Communicatie’. Het jaarlijkse initiatief helpt maatschappelijke organisaties uit regio Eindhoven met online marketing- en communicatie-uitdagingen

Trends veranderen de manier waarop de non-profitsector communiceert. Het is makkelijker om doelgroepen te bereiken, maar word je ook echt gehoord? Dit vraagt om nieuwe kennis en kunde. Op ‘de slimste vierkante kilometer in Europa’ mobiliseert LICHT haar netwerk van professionals om maatschappelijke organisaties op weg te helpen in de veranderende wereld. “Het is fantastisch om de kennis en expertise van marketing- en communicatieprofessionals uit ons netwerk in te zetten voor maatschappelijk relevante organisaties in Eindhoven. Dat zorgt voor een betrokken samenwerking en mooie resultaten. #LIGHTUPYOURTEAM!”, aldus Stefanie Kollen, partner bij LICHT.

Online effect bereiken

Online heeft een grote invloed op de marketingcommunicatiemarkt van nu. Maar hoe profileer je jouw organisatie? Hoe vergoot je je zichtbaarheid? En hoe helpen social media daarbij? De ‘vakidioten’ van online marketingbureau Happy Idiots doneren hun tijd en talent om deze vraagstukken te beantwoorden. “We maken dagelijks toffe online marketingcampagnes die de doelgroepen van onze klanten herkennen, verleiden en bereiken. Het is geweldig dat we dit nu ook voor verschillende stichtingen in Eindhoven kunnen doen. Onze mensen zijn stuk voor stuk enthousiast om hieraan bij te dragen.”, vertelt Riemer Coolen, directeur bij Happy Idiots.

Over Samen voor Eindhoven
“Hoe zou het zijn als we allemaal één dag aan Eindhoven geven? Hoe zou de stad er dan uitzien?”, vroeg Esther Hofstede, directeur van Samen Voor Eindhoven zich vijf jaar geleden af. Sinds 2012 werkt de stichting aan een beweging waarin commerciële bedrijven hun talent, kennis, hart of handen inzetten voor maatschappelijke organisaties. Met als doel: het oplossen van de grootste maatschappelijke aandachtspunten in de regio. Als alle 70.000 professionals uit omgeving Eindhoven een steentje bijdragen zijn ze pas echt tevreden. Op dit moment staat de teller op 715 vrijwilligers.

Genoeg werk aan de winkel dus. Wat kun jij in één dag voor Eindhoven betekenen? Kom samen met ons in actie!