Infoland – Marketing Manager (32-40u p/w) – Veldhoven

Introductie

Infoland is al ruim 23 jaar een toonaangevende leverancier van slimme softwareoplossingen. En met succes! Zo werken inmiddels 1,25 miljoen gebruikers met veel plezier met onze software. We zijn marktleider in de gezondheidszorg en hebben veel klanten in branches als de (maak)industrie, laboratoria, voedingsindustrie en de energie- en water sector. Wij geloven dat slimme technologie professionals en daarmee organisaties laat excelleren. Met Zenya, de béste kwaliteits- en risicomanagementsoftware, kunnen medewerkers snel de juiste informatie vinden, risico’s in kaart brengen en leren van gemaakte fouten. Voor ons hoofdkantoor in Veldhoven zijn wij op zoek naar een ambitieuze B2B marketing manager.

Organisatie

We hebben een stevige groeiambitie. Met nog betere producten en een rijk portfolio aan services zorgen we voor groei in onze thuismarkt. We zijn in volle expansie en breiden onze bestaande afzetmarkten in Nederland en België inmiddels uit naar andere landen. Ons gezamenlijke doel is het huidige aantal van ruim 500 blije klanten de komende jaren flink te laten groeien! Ons marketing team is (mede-) verantwoordelijk voor deze groei door het vergroten van onze naamsbekendheid en het genereren van kwalitatief goede leads, zodat onze sales teams ‘warm’ aan tafel komen en succes kunnen boeken. Daarnaast heeft het marketing team een grote rol in het versterken van ons imago en het (ver)binden van onze klanten, en levert het team een bijdrage in externe en interne communicatie, bijvoorbeeld bij product releases.

Functie

In deze functie ben je verantwoordelijk voor een ijzersterke marketing strategie, waarmee je Infoland (internationaal) nog beter op de kaart zet. Je doorleeft onze bedrijfsstrategie, productvisies, proposities, afzetmarkten en commerciële targets, waarna je in staat bent deze te vertalen in gerichte en effectieve marketing plannen. Samen met jouw team en de sales teams vertel je het juiste verhaal, aan de juiste doelgroep, met de meest optimale mix van marketing middelen en activiteiten. Daarbij heb je het lef te experimenteren en het management team uit te dagen, en weet je, gestuurd door data, je marketingbudget optimaal aan te wenden.

Als marketing manager ondersteun je het zelforganiserende marketing team, bestaande uit vijf vakexperts zoals een online marketeer, content marketeer en grafisch vormgever. Je neemt de teamleden mee in jouw visie op het gebied van marketing en daagt hen continu uit om zelf met gave ideeën te komen. Je coacht hen op zowel hard- als soft skills. Je bent gedreven het beste uit de medewerkers naar boven te halen. Als marketing manager ben je een verbinder. Je gaat samen met de sales teams, de product manager, de internationale partner manager en gevoed door data onze commerciële uitdaging aan. Je zoekt actief de dialoog met andere teams binnen Infoland om ideeën op te halen en hen te enthousiasmeren, zodat we écht het gewenste resultaat behalen. Ook weet je ons mooie bedrijf met veel enthousiasme naar de buitenwereld te profileren, bijvoorbeeld op beurzen en netwerkevents, of in gesprek met klanten. Natuurlijk werk je met je team aan employer branding, zodat we tijdig geschikte nieuwe collega’s kunnen werven. Richting het management team ben je een belangrijke sparringpartner als het gaat om de marketing en commerciële strategie.

Functie-eisen

  • Je hebt tenminste een HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring in een soortgelijke (aansturende) functie;
  • Je hebt ruime ervaring met de volledige (online) marketingmix in een B2B omgeving;
  • Je beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent resultaatgericht en commercieel ingesteld. Je wilt gestelde doelen behalen en gaat graag uitdagingen aan;
  • Je bent sterk in projectmanagement, proactief en besluitvaardig;
  • Je hebt goede sociale en sterke communicatieve skills en brengt mensen middels je enthousiasme en overtuigingskracht samen;
  • Je bent een people manager en weet op de juiste momenten je team te ondersteunen;
  • Je voelt je thuis in een informeel en ambitieus team;
  • Tot slot zijn kennis en ervaring in de softwarebranche en internationale ervaring een pré.

Aanbod

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36-40 uur;
  • Markconforme arbeidsvoorwaarden;
  • Een mooi verhaal dat staat te springen om verteld te worden;
  • Een fraaie ambitie met volop uitdaging op het vlak van marketing;
  • Open en informele bedrijfscultuur met hechte teams;
  • Flexibel werken in tijd én plaats;
  • Opleidingsmogelijkheden (zowel intern als extern);
  • Leuke activiteiten door het jaar heen, zoals: pizzasessies, tafeltennis-, dart- en volleybaltoernooien, game- en movie nights, innovatiedagen en nog veel meer.

Inlichtingen en sollicitatie

Infoland – Marketing Manager (32-40u p/w) – Veldhoven
Leontine Kamps
T. +31 (0)6 24 37 45 42
E. leontine@ditislicht.nl