Door aan te geven wat voor onderwerpen je interessant vindt, reikt Clubhouse suggesties aan voor bepaalde ruimtes en/of personen. Tevens zijn er ruimtes beschikbaar waar livemuziek wordt gemaakt en poëzie wordt voorgedragen.

Nog niet toegankelijk voor iedereen

Clubhouse is een echte trend op het gebied van social-media. Ondanks dat er momenteel alleen nog een bèta versie beschikbaar is, zijn er al ruim 8 miljoen downloads wereldwijd. Mede dankzij de CEO van Tesla, Elon Musk, is de app erg bekend geworden. Ook in Nederland wordt de app gebruikt door politici, profvoetballers, ondernemers en influencers.

Doordat de app nu nog een bèta versie is, moet je worden uitgenodigd door een Clubhouse-lid om toegang te krijgen tot de virtuele ruimtes. Hierdoor is de praat app nu erg exclusief, maar volgens de oprichters zal de bèta versie compleet zijn in 2021. Hierdoor zal Clubhouse toegankelijk zijn voor iedereen, zowel Apple als Android gebruikers aangezien de app nu alleen in de Apple appstore te downloaden is.

Volgens de oprichters zal de bèta versie compleet zijn in 2021.

Merkbekendheid

Voor een bedrijf of marketeer kan Clubhouse erg waardevol zijn. Zo is het mogelijk om via Clubhouse jezelf of het bedrijf waar je voor werkt te promoten en te vertellen over de producten en of diensten die je aanbiedt of het vragen naar feedback. Doordat je in kleine virtuele groepen zit, wordt het als het ware een focusgroep met alleen echt geïnteresseerde voor jou of het bedrijf en de producten en of diensten.

Een vrouw met curly haar in een beige jas spreekt met een andere vrouw met bruin haar in een modern kantoor. Ze lachen en maken oogcontact tijdens een gesprek; er staan twee glazen water, een notitieboekje en pennen op de tafel.

Zo ervaren huidige gebruikers meer connecties en klanten op te bouwen na het voeren van een gesprek via Clubhouse. Dit komt omdat je via Clubhouse mensen leert kennen waar je anders misschien niet mee in contact was gekomen. Zoals eerder benoemd, kom je in virtuele kamers door de interesses die je opgeeft. De mensen met dezelfde interesses worden aan elkaar gelinkt waardoor je samen in gesprek kan gaan. Hierdoor is Clubhouse erg geschikt voor mond-tot-mondreclame om zo merkbekendheid op te bouwen.

Hoe meer jij deelneemt aan gesprekken, des temeer volgers je aantrekt!

Wanneer je dan op het podium staat, vertel dan niet alleen wie jij bent, wat je doet en waar je werkt, maar breng juist informatie met je mee waar de andere wat aan hebben. Wanneer jij van waarde bent voor de andere leden binnen de kamer, zullen de mensen meer over jou willen weten en gaan op onderzoek uit door op jouw bio te klikken. Hier kan jij belangrijke informatie zetten over jezelf, jouw bedrijf of andere onderwerpen waar jij wil dat de lezer aandacht aan schenkt.