Onderwijs
Waar marketing en communicatie bouwt aan ontwikkeling.
Bekijk hier het verhaal achter de rebranding!
Onderwijsinstellingen staan midden in de samenleving. Ze leiden nieuwe generaties op, begeleiden studenten en professionals en vernieuwen zich continu. Communicatie speelt daarin een sleutelrol: het verbindt studenten, medewerkers, ouders, partners en bestuur en geeft richting in tijden van groei, vernieuwing of crisis.
Bij LICHT begrijpen we de dynamiek van communicatie in het onderwijs. Het schakelen tussen doelgroepen met verschillende verwachtingen vraagt om strategisch inzicht, empathie en de kunst om verhalen te vertellen die inspireren én informeren.
Founder
Wil je instituut sterker neerzetten, nieuwe opleidingen lanceren of helder communiceren in crisistijd? Wij zorgen voor professionals die het onderwijs begrijpen en direct resultaat leveren. Je krijgt mensen die weten hoe je boodschap bij de juiste doelgroep aankomt
Voor jou als opdrachtgever betekent dit:
Voor jou als professional betekent dit:
Alex startte in januari 2020 bij HAS Hogeschool in Den Bosch en zette midden in de coronacrisis een stevig marketing- en communicatiebeleid neer. Ze leidde crisiscommunicatie, richtte taskforces op, organiseerde webinars en Q&A’s en zorgde dat er zowel werd geïnformeerd als geluisterd. Onder haar begeleiding groeide het aantal online bezoekers van de HAS Expo en steeg het aantal aanmeldingen met 20%. Samen met het team bouwde ze een agile afdeling die toekomstbestendig is.
In een fase van groei versterkten LICHT-professionals het communicatieteam van Onderwijsgroep Tilburg. Ze pakten uiteenlopende projecten op, zoals de organisatie van een relatiedag voor honderden zakelijke relaties, de productie van het jaarverslag, een nieuwe mediastrategie en de verdere ontwikkeling van de website. Dankzij de goede match waren de professionals vanaf dag één volledig ingewerkt en leverden ze direct waarde.
Toen de pandemie begon, moest Tilburg University razendsnel omschakelen naar online onderwijs. Onder leiding van Piet van Ierland, directeur marketing & communicatie, maakte de afdeling een enorme digitale omslag. LICHT-professionals ondersteunden bij de organisatie van online open dagen, diploma-uitreikingen, interactieve talkshows en een buddyprogramma. Zo bleven studenten en medewerkers verbonden met elkaar én met de universiteit. Deze periode liet zien dat communicatie geen bijzaak is, maar een kernproces in het onderwijs.
Ben je op zoek naar een opdracht waarin je communicatie inzet voor ontwikkeling en vernieuwing?
Wij combineren snelheid met diepgang. We werken persoonlijk, met aanstekelijke energie en woeste ambitie. Geen standaardoplossing, maar maatwerk dat écht past.
Je kunt ons eenvoudig bereiken via het contactformulier op de website of door te bellen naar ons vaste nummer. We reageren snel en persoonlijk.
LICHT bemiddelt (interim) marketing en communicatie professionals. Daarnaast organiseren we heel regelmatig interactieve kennissessies.